Wednesday 16 November 2016

3 Cara Menghilangkan Parut dan Bekas Jerawat cara Shaklee dan juga cara tradisional


Nak hilangkan parut jerawat??
Masker : ESP + VIVIX + Beras kisar

Parut jerawat  kadangkala mengganggu emosi individu. Masalah jerawat dah selesai..sekarang tinggal parut je lagi...macamana nak bagi kulit jadi licin, flawless, gebu macam artis ni..??

Hahaha.. tu biasa kita dengar..asal cantik je macam artis..hakikatnya tak semua artis yang bila di buang mekapnya, kulitnya cantik halus gebu bagai bidadari kayangan..ramai jugak yang bermasalah tapi telah ditutup dengan teknik mekap  yang betul.

Tak usah fikir belajar mekap nak cover parut jerawat..sini saya bagi 3 tips  cara Shaklee dan 3 tips tradisional untuk atasi masalah parut ni..

CARA SHAKLEE


- Membentuk kolagen yang mencantik dan membantu meanjalkan kulit

Merupakan antioksidan yang hebat , memperbaiki kulit dan mengelakkan penuaan.

Menaikkan seri wajah, menghilangkan stress , membaiki tisu yang rosak dan membantu pertumbuhan sel yang baru.

Ini merupakan set kulit cantik yang sangat berkesan. Selain dari makan anda juga boleh jadikannya sebagai masker harian anda. Bukan sekadar membaiki dari dalam malah ia membantu anda dari luar dan dalam.



CARA TRADISIONAL

1. Bedak sejuk + Kulit kayu manis - Campurkan serbuk kulit kayu manis ke dalam bedak sejuk kemudian gaul sehingga rata. Jangan lupa tambah air taw..karang tak melekat kat muka..lumur pada bahagian kulit muka yang bermasalah.Amalkan sekerap mungkin mudah-mudahan parut hilang. Petua ni juga sesuai untuk hilangkan masalah bintik hitam.

2. Bedak Sejuk + Madu - Campurkan madu kedalam bedak sejuk. Gaul hingga sebati. Tampalkan pada bahagian bermasalah. Amalkan dua kali sehari.

3. Timun - Kisar timun kemudian tapiskan airnya. Tampal hampas timun pada muka selama setngah jam. Kemudian cuci degan air suam.

Wahhh..semuanya masker..saya dulu suka pakai bedak sejuk...macam dalam cerita Mok Cun tu...tapi idok ler 24 jam...malu ler..selalunya sebelum tidur tempek tebal-tebal..kalau tertidur esoknya kompemla habis katil berdebu ngan bedak sejuk yang hancur..haha..kenangan tu..

Zaman kerja ni, dah takde masa nak siapkan bahan untuk masker ni. Cara paling mudah ialah dengan memakan supplement. Ia membantu menjaga kita dari luar dan dalam.



Untuk sebarang pertanyaan dan info lanjut, boleh hubungi saya ; Pengedar Sah Shaklee Taman Equine
eliana | SID : 957593
Wasapp 0192595246
fb : eliana mohd latif
fb page : Suka Mybisnes
COD : Sri Kembangan, Taman Equine dan Putrajaya (Alamanda)


No comments:

Post a Comment