Wednesday 11 May 2016

Sumber Kalsium terbaik..Antara kebaikan OSTEMATRIX Shaklee..


Cinta pertama saya..Sumber kalsium terbaik..
"saya tak suka minum susu.."


Ini supplement pertama yang saya ambil ketika usia mencecah 30..saya ambil suka suka untuk tambah kalsium sebab sedar diri dah makin tua..kononnya takut osteoporosis..haha..sebelum tu asik minum susu anlene je tapi selalu terskip sebab malas nak bancuh..malas nak basuh gelas..nak basuh sudu..malas betul kan?haha..



Ostematrix dan perbandingannya

Kesannya pinggang saya bertambah kuat..gusi pun kurang berdarah..dapat tidur yang lena dan yang paling best..bangun pagi kompem dapat membuang dengan baik..lawas je..haha..


Apa kelebihan Ostematrix Shaklee ??


Vitamin D
Ia membantu dalam penyerapan kalsium dan fosforus untuk kemampatan tulang dan menguatkan kerangka. Bagi mereka yang vegetarian, kurang terdedah dengan cahaya matahari, mereka yang berusia 55 tahun ke atas terutamanya, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil vitamin D.


Magnesium
Merupakan ion positif nombor dua dalam badan kita. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, Menstabilkan denyutan jantung, Menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan pembentukan batu karang.

Zink, Boron, Manganese dan Kuprum
Memelihara kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang dan menatasi arthritis.


Kandungan-kandungan ini harus dilihat ketika membeli supplement kalsium. Pastikan ia mengandungi Vitamin D dan Magnesium terutamanya bagi memastikan penyerapan yang lebih baik.


Apa kebaikannya..?

1 . Menguatkan tulang dan gigi - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku,tulang, kerangka dan sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia ( rickets dewasa), kekejangan, gusi berdarah dan meransang kepekatan darah.

2. Memulihkan kekejangan dan rasa kebas - Pengambilan 600mg sebelum tidur mampu membaiki kekejangan dan kebas-kebas, sakit sendi dan arthritis.

3. Mengatasi stress - Ia mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung dan membantu  memberikan tidur yang lena, 

4. Mengurangkan rasa sakit ketika datang bulan (period) juga membantu membuang air.

5. Mengalkalikan sistem tubuh dengan mengimbangi pH badan, Menghalang obesiti berlaku di usia tua juga membantu dalam penyerapan nutrien dan meransang detoks.

6. Membaiki sistem perut dan gastrik.


Dapatkan segera sumber kalsium terbaik ini untuk mengekalkan dan membekalkan zat pada tulang dan gigi anda.



Untuk sebarang pertanyaan dan info lanjut, boleh hubungi saya..
eliana | SID : 957593
Wasapp 0192595246
COD : Sri Kembangan, Taman Equine dan Putrajaya (Alamanda)





No comments:

Post a Comment