Friday, 23 May 2014

Vitamin C : SUSTAINED RELEASE VITAMIN C SHAKLEE




Vitamin C seperti juga B Complex, mudah larut dan musnah dalam badan. Oleh itu, bekalan vitamin C yang berterusan amat penting untuk menyokong segala proses dalam badan. Vitamin C menyokong kesihatan tulang, gusi dan gigi serta kesihatan keseluruhan. Individu yang sering rasa penat, letih, lesu dan tidak bermaya mungkin kekurangan vitamin C.

"Teringat masa zaman U..masa tu baru nak jadi anak dara kononnya..walaupun aku takdela jaga sangat penampilan,mekap pun tak..ni kan pulak nak jaga pasal kulit..memang takla..tapi tu dulula,janji aku sihat aku dah ok..hahaha..tapi jangan ingat aku selekeh pulak..cuma tak cantik macam kawan-kawan perempuan lainla...Kawan aku penah jugak suruh aku makan vitamin C..katanya nak bagi kulit cantik..nak bagi cergas..tapi masa tu hidup cukup makan je yang aku mampu..sekarang dah kenal shaklee..dah kerja..aku pun ambik jugak vitamin C..dah tua kenala jaga kesihatan..oooo..vitamin C ni bagus jugak untuk orang yang selalu selsema..." 




KENAPA  SRVC- SUSTAINED RELEASE VITAMIN C SHAKLEE ??



Retail Price : RM 92.50 (180 biji = 6 bulan consume)
Sebenarnya tubuh kita amat memerlukan vitamin C, ini kerana sifatnya yang larut dalam air menyebabkan ianya mampu bertahan selama 12 jam je dalam darah kita. Dalam tempoh itu, vit C akan bekerja bersama dengan sel tubuh yang lain untuk meningkatkan imun badan kita dan meningkatkan fungsi sel tubuh yang lain.

Berdasarkan  kajian yang pernah dilakukan, tubuh kita memerlukan 500mg vitamin C setiap hari untuk untuk mencapai tahap kesihatan yang baik. Kita memerlukan vitamin C setiap hari kerana sel-sel tubuh manusia tidak mempunyai enzim guluno-lacton-oxidase yang diperlukan untuk menukar glukos kepada ikatan kimia 2-keto L-Guluno-lactone untuk hasilkan vitamin C. Tambahan vitamin c sering digunakan dan mudah rosak dalam tubuh. Oleh itu, Kita memerlukan vitamin c sama ada melalui makanan ataupun supplement.



Apa lagi kebaikan Vit - C ni ye..?

jom teruskan membaca..


  1. Berkesan mencerahkan kulit wajah dan badan secara sekata, licin, gebu, berseri..ini memang saya suka..
  2. Mengekalkan kelembapan kulit, menghilangkan bintik2 hitam, memudarkan jeragat dan lingkaran gelap di bawah mata
  3. Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi yang sihat dan gigi.
  4. Melindungi daripada jangkitan dan selsema, serta meningkatkan imuniti.
  5. Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi. 
  6. Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress.
  7. Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi.
  8. Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang.
  9. Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas.
  10. Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih –> berguna dalam rawatan anemia. Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah.
  11. Merawat jangkitan saluran kencing.
  12. Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain.
                        "Baru-baru ni kawan kat ofis asik selsema je..kadang kesian jugak tengok dia..try suggest dia vitamin C, dia terus pegi watson beli vitamin C. Tak kisahla brand ape pun, tapi vitamin C memang bagus..selepas seminggu, dia ade jugak bagitau yang dia rasa lebih ok.."


                        Eliana | 957593
                        Shaklee Independent Distributor

                        Wasapp : 019-2595 246
                        FB page : suka MYbisnes
                        COD : Taman Equine, Seri kembangan, Sri Serdang, Putrajaya (Alamanda)



                        No comments:

                        Post a Comment