Wednesday, 11 May 2016

Collagen!! oh Collagennnn...


Biasa dengar pasal Collagen??

Yaaaa....takkan tertinggal topik collagen ni bila dah berkumpul dengan kawan-kawan.Lebih-lebih lagi bila tengok kawan seusia tampak lebih muda dari usia..mesti dalam kepala duk fikir..dia mesti ambik vitamin C, cucuk sana cucuk sini, botox la, tapi jumpa bomoh la yang paling extreme..pakai susuk katanya..wahh..wah.... macam dalam drama sangat kan..

Tapi kalau fikir balik..drama2 kat TV tu sebenarnya di olah dari kehidupan harian kita..kalau tak, xdela cerita macam tu..seram kan klau kes susuk..ade jin ade hantu bagai..kacau keturunanla..ehh..dah banyak sangat aku ni terpengaruh ngan TV..haha..sorry...

Collagen merupakan protein yang paling banyak terkandung dalma tubuh badan manusia. Ia menyumbang sebanyak 75% daripada berat dalam kulit yang sihat.Paras kolagen yang tinggi akan menampakkan tubuh yang sihat dan wajah yang lebih muda.

Namun, semakin meningkat usia kita semakin kurang kandungan kolagen dalam badan kita. 

Apepun..jangan risau kerana kolagen boleh ditambah dengan pengambilan supplement secara konsisten.

Meh nak story...pasal Collagen Shaklee..apa istimewanya Collagen ni?


Collagen shaklee yang terhangat ini mengandungi 7 bahan eksklusif iaitu :

  • Ekstrak bijih benih Camelia - Membantu melembapkan kulit dan mengandungi isoflavon yang merupakan bahan antioksida untuk melindungi kulit dari radikal bebas.
  • Ekstrak Pfaffia - Menyokong pembentukan kolagen dan membantu dalam melembapkan kulit, menjadikan kulit lembut dan licin.
  • Kolagen Ikan - Merupakan sumber premium kolagen, menjadikan kadar penyerapan lebih tinggi. Di jamin tidak tercemar berbanding kolagen daripada haiwan darat.
Kolagen ikan : Ikan dari laut dalam.
  • Ekstrak kerang kerangan - Melicinkan pergerakan sendi, melembapkan mata, melegakan ketidakselesaan mata.
  • Lactobacillus Acidhophilus - Membantu mengimbangi sistem usus dan perkumuhan.
  • Vitamin C - Menggalakkan pembentukan kolagen dan mampu melawan radikal bebas yang merosakkan kulit.
  • Vitamin B - Membantu dalam penghasilan tenaga yang diperlukan semasa proses pembentukan kolagen .

Kesemua bahan ini mampu memberikan kebaikan-kebaikan berikut :
  • Anti Penuaan - Mengurangkan kedutan dan mengecilkan liang pori.
  • Melembapkan kulit wajah dan mengatasi masalh kulit kering.
  • Mencerahkan kulit dan menghilangkan kesan jeragat.
  • Mengembalikan keanjalan
  • Membantu dalam memulihkan masalah pergerakan.
  • Menegangkan payudara dan punggung.


Itu kebaikan secara teori..tapi itu bukan sekadar teori apabila ramai yang telah mencuba dan merasai sendiri kesannya..Bagi yang memang pengguna shaklee..ade yang mengambil COLLAGEN dengan VIVIX..katanya bagi kesan yang lebih top..top..meleTopppp...

TESTIMONI 1 :
Alamak!!nampak muda..kedutan hilang..

TESTIMONI 2 :
Kalau malas nak ke spa..gunala kolagen..

Seronokkan..niatnya nak kulit cantik je tapi tiba-tiba terperasan pulak side effect yang lain..haha best kan...siapa tak nak kan??..kesan kolagen yang berganda-ganda..antaranya ialah :

1. Menghilangkan kesan jeragat pada kulit
2. Membantu yang mengalami masalah sakit sendi dan lutut
3. Memudarkan masalah mata panda..tahu kan camana mata panda..ada lingkaran hitam tu..
4. Memulihkan masalah rambut rosak dan gugur
5. Mengurangkan masalah kulit berminyak

Apalagi anda tunggu..amalkan dari muda lihat kesannya akan datang..bagi yang berumur..anda masih belum terlambat..nak cantik kena rajin jaga diri..makanan tambahan seperti kolagen sangat penting apabila usia makin meningkat. 

Apa akan jadi kalau badan kekurangan kolagen..?

Kalau xcukup kolagen..
yang muda pun boleh nampak tua tau..
yang tua kompem la lagi nampak tua..

Jangan tunggu lagi...atasi sebelum terlambat..








Untuk sebarang pertanyaan dan info lanjut, boleh hubungi saya..
eliana | SID : 957593
Wasapp 0192595246
COD : Sri Kembangan, Taman Equine dan Putrajaya (Alamanda)





No comments:

Post a Comment